Migdał kalifornijski 1kg Powiększ do pełnego rozmiaru

Migdał kalifornijski 1kg

Migdały są zdrową przekąska również ze względu na dużą zawartość witaminy E, która chroni przed niekorzystnym wpływem wolnych rodników, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych i chroni przed chorobami układu krwionośnego i B2, która pełni ważna funkcję w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i narządu wzroku.

Więcej szczegółów

23 dostępnych

62,99 zł

11 Inne produkty w tej samej kategorii:

MIGDAŁ KALIFORNIJSKI

Waga netto:1 kg

Produkt nie zawiera konserwantów.

Kraj pochodzenia: U.S.A.

 

Migdały są cennym źródłem dobrze przyswajalnego wapnia. 28g (ok. 23 szt. migdałów) to 70 mg wapnia. Zawierają też sporo białka – ok. 20g w100 gproduktu.

Spożywanie tych bakalii zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na:

• witaminę E w 120%

• witaminę B2 w 23%

• kwas foliowy w 17%

• witaminę B3

 Migdały zawierają dużo tłuszczów, co nie znaczy, że są przez to niezdrowe. Bardziej istotne dla zdrowia jest nie tyle obecność tłuszczu w diecie co jego rodzaj. Migdały zawierają znacznie więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych, niż nasyconych kwasów tłuszczowych. Nie zawierają szkodliwych kwasów tłuszczowych trans, których należy stanowczo unikać w diecie.

 

Orzechy te działają leczniczo w przypadku:

- chorób układu moczowego (m. in. kamieni nerkowych i zwężenia cewki moczowej);

- przy chorobach dróg żółciowych;

- jako lek wykrztuśny w schorzeniach oskrzeli;

- przy chrypkach i suchym kaszlu.

 

Migdały są zdrową przekąska również ze względu na dużą zawartość witaminy E, która chroni przed niekorzystnym wpływem wolnych rodników, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych i chroni przed chorobami układu krwionośnego i B2, która pełni ważna funkcję w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i narządu wzroku. Chroni zatem przed miażdżycą, zawałem serca, nowotworami, udarem mózgu, obniżeniem odporności i przedwczesnym starzeniem się.

 Migdały zawierają znaczną ilość witamin B1 i PP oraz potas, które to składniki usprawniają funkcje mózgu - zapewniając lepszą pamięć i koncentrację. Z tego względu migdały poleca się uczniom oraz wszystkim tym, którzy chcą jak najlepiej przyswajać wiedzę.

 Poza cennymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi, migdały zawierają dużo magnezu, wapnia i potasu. Skład ten doskonale wpływa na układ krwionośny, może zmniejszyć ryzyko choroby wieńcowej serca. Także częsty dziś podwyższony poziom złego cholesterolu (LDL) może ulec obniżeniu, a dobrego (HDL) podwyższeniu. Aby tego dokonać, zaleca się spożywanie ok. 30 sztuk migdałów dziennie. Magnez ponadto pomaga zachować na prawidłowym poziomie stan układu nerwowego i zabezpieczać przed stresującymi sytuacjami. Zwłaszcza sportowcy powinni dbać o odpowiedni poziom zestawu magnez-wapń-potas: wapń bierze udział w procesach skurczu i rozkurczu mięśni, magnez ważny jest np. zapobiegając bolesnym skurczom, a potas bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych.