Soczewica czerwona 400g Powiększ do pełnego rozmiaru

Soczewica czerwona 400g

Ziarna soczewicy są jednym z najbogatszych roślinnych źródeł wartościowych składników odżywczych. Są bardzo bogate w błonnik, który nie tylko obniża poziom złego cholesterolu, ale również zapobiega nagłym wzrostom poziomu cukru we krwi i sprzyja prawidłowemu działaniu układu pokarmowego.

Więcej szczegółów

17 dostępnych

4,99 zł

 SOCZEWICA CZERWONA

Waga netto: 400g

Kraj pochodzenia: INDIE

Ziarna soczewicy są jednym z najbogatszych roślinnych źródeł wartościowych składników odżywczych. Są bardzo bogate w błonnik, który nie tylko obniża poziom złego cholesterolu, ale również zapobiega nagłym wzrostom poziomu cukru we krwi i sprzyja prawidłowemu działaniu układu pokarmowego.

 Soczewica należy do roślin strączkowych i charakteryzuje się wysokimi właściwościami odżywczymi. Zawiera do 30% łatwo przyswajalnego białka, bogatego w niezbędne aminokwasy egzogenne, których ludzki organizm nie potrafi wytworzyć. Soczewica może zatem swobodnie zastąpić mięso w codziennej diecie. Zalecana jest nie tylko wegetarianom, ale także sportowcom, osobom pracującym fizycznie i rekonwalescentom.

 Soczewica zawiera łatwo przyswajalne białko oraz mnóstwo witamin (B1, B2, B6, kwas foliowy) i składników mineralnych (Fosfor, Magnez, Żelazo, Cynk).

 Soczewica dostarcza także skrobi (średnio 40%), błonnika, witamin z grupy B i beta-karotenu. Nasiona soczewicy są szczególnie zasobne w kwas foliowy, który jest niezbędny do tworzenia czerwonych krwinek, a także wpływa na prawidłową pracę układu nerwowego i przewodu pokarmowego. Kwas foliowy jest niezbędnym czynnikiem wzrostu i rozwoju. Soczewica jest także cennym źródłem składników mineralnych (żelaza, wapnia, fosforu i potasu). Ze względu na dużą zawartość kwasu foliowego i żelaza soczewica powinna być składnikiem diety przyszłych mam i osób cierpiących na anemię.

 Nasiona soczewicy mają niski indeks glikemiczny. Oznacza to, że zjedzenie soczewicy powoduje powolny i relatywnie niewielki wzrost poziomu cukru, więc nasiona z powodzeniem mogą być stosowane w diecie cukrzyków oraz osób odchudzających się. W przypadku osób liczących kalorie ważny jest również fakt, że soczewica zawiera dużo błonnika, a także jest rośliną o małej zawartości tłuszczu (ok.1%) i wolną od cholesterolu.100 gramsoczewicy zielonej to 300 kalorii. Jest ona jednak bardzo sycąca.

 Właściwości soczewicy :

- wzmacnia układ krwionośny,

- sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek,

- podnosi poziom hemoglobiny,

- obniża poziom cholesterolu,

- reguluje trawienie,

- usprawnia perystaltykę jelit,

- zapobiega nagłym wzrostom cukru we krwi,

- pozytywnie wpływa na pracę serca i układu krążenia,

- reguluje funkcjonowanie układu nerwowego,

- wzmacnia aktywność nerek.

Przepisy:

DAL Z SOCZEWICY PO BENGALSKU (BENGALI MASOOR DAL)

KOTLECIKI Z CZERWONEJ SOCZEWICY (MASOOR KEBEB)