Migdał płatki 0,5kg Powiększ do pełnego rozmiaru

Migdał płatki 0,5kg

Migdały są wspaniałym dodatkiem do wyrobów cukierniczych oraz piekarniczych (tortów, ciast, ciastek, batonów, czekolad), a także idealnie sprawdzają się jako składnik sałatek czy nawet panierka do mięs. Mają przyjemny, łagodny, orzechowy smak i chętnie jadane są na surowo lub prażone.

Więcej szczegółów

24 dostępnych

37,84 zł

11 Inne produkty w tej samej kategorii:

MIGDAŁY  W PŁATKACH

Waga netto:0,5 kg

Produkt nie zawiera konserwantów.

Kraj pochodzenia: U.S.A.

Migdały są wspaniałym dodatkiem do wyrobów cukierniczych oraz piekarniczych (tortów, ciast, ciastek, batonów, czekolad), a także idealnie sprawdzają się jako składnik sałatek czy nawet panierka do mięs. Mają przyjemny, łagodny, orzechowy smak i chętnie jadane są na surowo lub prażone. Zawierają ok. 55% tłuszczu, 21% białka, ok. 15% cukrów oraz minerały (magnez, potas, wapń żelazo, fosfor, proteiny) – dzięki takiemu składowi są bardzo pożywne i mogą stanowić podstawę specjalnej diety.

Migdały są cennym źródłem dobrze przyswajalnego wapnia. 28g (ok. 23 szt. migdałów) to 70 mg wapnia. Zawierają też sporo białka – ok. 20g w100 gproduktu.

 

Migdały działają leczniczo w przypadku:

- chorób układu moczowego (m. in. kamieni nerkowych i zwężenia cewki moczowej);

- przy chorobach dróg żółciowych;

- jako lek wykrztuśny w schorzeniach oskrzeli;

- przy chrypkach i suchym kaszlu.

 

Migdały zawierają dużo tłuszczów, co nie znaczy, że są przez to niezdrowe. Bardziej istotne dla zdrowia jest nie tyle obecność tłuszczu w diecie co jego rodzaj. Migdały zawierają znacznie więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych, niż nasyconych kwasów tłuszczowych. Nie zawierają szkodliwych kwasów tłuszczowych trans, których należy stanowczo unikać w diecie.

 Migdały są zdrową przekąska również ze względu na dużą zawartość witaminy E, która chroni przed niekorzystnym wpływem wolnych rodników, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych i chroni przed chorobami układu krwionośnego i B2, która pełni ważna funkcję w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i narządu wzroku. Chroni zatem przed miażdżycą, zawałem serca, nowotworami, udarem mózgu, obniżeniem odporności i przedwczesnym starzeniem się.

Migdały zawierają znaczną ilość witamin B1 i PP oraz potas, które to składniki usprawniają funkcje mózgu - zapewniając lepszą pamięć i koncentrację. Z tego względu migdały poleca się uczniom oraz wszystkim tym, którzy chcą jak najlepiej przyswajać wiedzę.

 Poza cennymi nienasyconymi kwasami tłuszczowymi, migdały zawierają dużo magnezu, wapnia i potasu. Skład ten doskonale wpływa na układ krwionośny, może zmniejszyć ryzyko choroby wieńcowej serca. Także częsty dziś podwyższony poziom złego cholesterolu (LDL) może ulec obniżeniu, a dobrego (HDL) podwyższeniu. Aby tego dokonać, zaleca się spożywanie ok. 30 sztuk migdałów dziennie. Magnez ponadto pomaga zachować na prawidłowym poziomie stan układu nerwowego i zabezpieczać przed stresującymi sytuacjami. Zwłaszcza sportowcy powinni dbać o odpowiedni poziom zestawu magnez-wapń-potas: wapń bierze udział w procesach skurczu i rozkurczu mięśni, magnez ważny jest np. zapobiegając bolesnym skurczom, a potas bierze udział w przewodzeniu impulsów nerwowych.